söndag 6 december 2020

Jul i Valleby - Det stora strömavbrottet

Snart är det jul och då är det extra kul att läsa böcker om julen. Jag har precis börjat läsa LasseMajaböcker och tycker att de är jättespännande. Igår läste jag ut Det stora strömavbrottet. 

Det är julafton i Valleby och kompisarna Lasse och Maja träffas. Tillsammans har de en egen detektivbyrå. De bestämmer sig för att gå runt i Valleby för att önska God Jul till alla som de känner. Plötsligt blir det ett stort strömavbrott och hela staden blir svart. Hur ska nu alla kunna fira jul? Och vad är det egentligen som har hänt? 

Detta var den första LaseMaja som jag har läst. Jag tyckte att den var väldigt bra. Den var spännande. Det var roligt att man fick hjälpa till att lösa olika problem och uppgifter på olika sidor. Jag har redan börjat i en annan LasseMaja nu. 

//Fanny

Titel: Jul i Valleby - Det stora strömavbrottet
Författare: Martin Widmark 
Förlag:  Bonnier Carlsen
Utgivningsår: 2019
Läsålder: 6-9 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar