söndag 20 december 2020

Smakbit på en söndag


 Herregud vad denna veckan skyndade förbi. Bråda dagar på jobbet och lite VAB på det! Och plötsligt var det söndag igen och dags för en ny smakbit. Idag kommer smakbiten från Jenny Fagerlunds bok 24 goda gärningar. Fler av dagens smakbitar finner du här


"Häpet stirrade Emma på hålet i väggen. Det var ett lönnfack. Eller i alla fall en plats där man kunde förvara saker. Hon stack in handen i utrymmet. När fingrarna snuddade vid något ojämnt ryckte hon till innan hon förstod att det var papper som var virat om ett större föremål. Sakta drog hon ut armen och granskade det hon hade i handen. Ett paket. Ett ganska platt och ojämnt paket som mätte ungefär femton gånger femton centimeter. Pappret var brunt och solkigt och hon misstänkte att paketet legat bakom väggen ett bra tag. Emma vägde det i händerna, vad kunde det vara? Det kunde i alla fall inte vara något från Niklas. Tapeten hade varit här när de flyttade in. Det måste vara någon annan som gömt det. Men vem? Och varför?" 

//Therese 

6 kommentarer:

  1. Var lite nyfiken på denna när den kom, men sedan har jag glömt bort den. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  2. Jag läste den här förra julen och gillade den!

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten! Den läste jag förra året och tyckte om den.

    SvaraRadera
  4. Spännande :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Låter som en riktig "julbok", den är jag nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. okänd titel för mig. tack för smakebiten!

    SvaraRadera