söndag 20 december 2020

Kompipsboken

Jag har precis läst ut Lin Hallbergs Kompisboken. Den här boken kom ut första gången redan 2002 men har nu släppts i en ny och lite moderniserad version. 

I boken får vi lära känna Klara som går i klass 4A. Klara har inga kompisar och när hon får en kompisbok av sin mormor vet hon inte riktigt vad hon ska göra med den. Klara skriver själv i boken. Hon berättar om den mobbade killen Anton som är ny i klassen, om Kemal som är klassens tuffing och om Auriel som är klassens drottning som alla killar är kära i. 

Jag är helt tagen av den här boken. Den är både rolig och fin. Jag känner igen mig både i Klara och Anton men mest i Klara. Kompisboken är den första boken i en serie och jag har redan reserverat den andra boken på biblioteket. 

//Felicia

Titel: Kompisboken
Författare: Lin Hallberg
Förlag: Lilla Piratförlaget
Utgivningsår: 2020
Läsålder: 9-12 år 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar