måndag 28 december 2020

24 goda gärningar

Jag hade så mycket planer innan december att jag skulle läsa en massa juliga feelgoodböcker men det blev inte så mycket av det sen tyvärr. Men nu har jag läst ut 24 goda gärningar av Jenny Fagerlund och precis som när jag läste hennes En liten bit på vägen så är jag alldeles hänförd. Vilken fantastisk bok och vilken fantastisk författare. 

För två år sedan förlorade Emma sin make på julafton. Hon har fortfarande svårt att gå vidare och klandrar fortfarande sig själv för det som hände. Emma äger och driver en liten butik som visar sig gå sämre än vad hon trott när hennes syster Magda går igenom ekonomin. Hon måste göra något om hon verkligen vill att butiken ska överleva! 
På väg hem från jobbet en kväll stöter hon ihop med en äldre man som irrat bort sig i snöstormen. Det är när hon följt honom en bit på vägen som hon bestämmer sig för att utföra 24 goda gärningar, en om dagen fram till julafton. 

Det här är en feelgood men den är också allvarlig och lite sorgsen. Men jag älskar den! Den var exakt så bra som jag tänkte att den skulle vara och nu vill jag läsa ännu mer av Jenny Fagerlund. Precis som när jag hade läsa En liten bit på vägen så bär jag nu med mig Emma och de andra i mina tankar och jag kan inte låta bli att undra - Vad hände sen? 

//Therese 

Titel: 24 goda gärningar
Författare: Jenny Fagerlund
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2018

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar