fredag 22 januari 2021

Familjen Bridgerton - En oväntad förälskelse

Nu har jag läst den andra boken i serien om Familjen Bridgerton. Den här gången heter boken En oväntad förälskelse och Julia Quinn har återigen lyckats! Här kan ni läsa om första boken - En annorlunda allians. 

Det är år 1814 i London och en ny säsong med frierier väntar. I den här boken följer vi Familjen Bridgertons äldsta son Anthony. Han har valt sin blivande fru i den vackra Edwina Sheffield. Hennes äldre syster Kate är dock inte nöjd med detta och tänker göra allt för att äktenskapet inte skall genomföras. 

Jag älskar den här boken! Den var precis lika bra som den första boken. Det var trevligt att få återvända till syskonskaran och de andra karaktärerna i boken. Anthony var en av de som jag tyckte om från första boken så det var extra trevligt att få lära känna honom lite bättre nu. 
Jag väntar redan på att nästa bok i serien ska kunna inhämtas från biblioteket men det lär nog dröja ett tag till eftersom reservationskön var lång. I julas plöjde jag igenom alla avsnitt på Netflix. Avsnitten bygger på första boken. Fantastiskt bra serie som jag hoppas att det ska komma en uppföljare på såklart. 

//Therese

Titel: Famjiljen Bridgerton - En oväntad förälskelse
Författare: Julia Quinn
Förlag: Lovereads
Utgivningsår: 2019

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar