söndag 31 januari 2021

Mitt hemliga liv

Mitt hemliga liv är den tredje boken av Jenny Fagerlund som jag har läst på kort tid nu. Här nedan kan du läsa om de andra. 
24 goda gärningar
Ett litet steg på vägen

Moa ärver lite oväntat sin avlidna farmors lägenhet. Till lägenheten hör också Kungspudeln Iris. Lägenheten är sliten och full med gamla möbler och prylar som måste rensas och gås igenom före försäljningen. Moas pojkvän Ruben drömmer om ett lyxigt liv och reser fram och tillbaka till Milano i sitt arbete. Han vill att han och Moa ska lägga ett bud på de nybyggda lyxlägenheterna i en annan del av stan. Men är detta verkligen vad Moa vill? Plötsligt dyker det upp ett mystiskt brev på hallmattan... 

Jenny Fsgerlund har gjort det igen! Jag älskar den här boken lika mycket som de andra två som jag redan läst. Jag har både skrattat och gråtit under läsningens gång. Precis som när de andra böckerna var slut så bär jag med mig Moa och de andra i flera dagar efter att boken är utläst. Jag undrar vad som hände sen? Tror att alla hennes böcker hade blivit utmärkta filmer. Måste absolut läsa fler! 

//Therese 

Titel: Mitt hemliga liv
Författare: Jenny Fagerlund
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2020

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar