söndag 17 januari 2021

Smakbit på en söndag



Redan söndag igen och dags för en smakbit. Idag kommer min smakbit från den andra delen i serien om Familjen Bridgerton. En oväntad förälskelse heter den och den här gången är det Anthony vi får följa. För ett tag sedan läste jag den första boken och blev såklart helt såld. Under julledigheten såg jag också alla avsnitten av säsong ett på Netflix och väntar nu tålmodigt på att nästa säsong ska komma så småningom. Andra smakbitar från idag kan du se här



"Anthony var väl medveten om varför han hade tagit med Maria Rosso in till sitt arbetsrum. Ingen varmblodig man kunde väl vara immun mot hennes charm. Hennes kropp var yppig, hennes röst var berusande och han visste av erfarenhet att hennes beröring var lika mäktig. Men medan han insöp det silkeslena, korpsvarta håret och de fylliga, plutiga läpparna, och kände musklerna spännas vid minnet av andra fylliga delar av hennes kropp, insåg han att han utnyttjade henne. Han skämdes för att utnyttja henne för sitt eget höga nöjes skull. I det avseendet utnyttjade hon honom precis lika mycket."

//Therese 

10 kommentarer:

  1. Den här serien har jag hört väldigt mycket om, både böcker och TV-serie. Känner inte att den är något för mig, det här är en genre som jag har väldigt svårt för.

    SvaraRadera
  2. Jag har läst alla som kommit på svenska, och väntar ivrigt nu på åttonde boken.

    SvaraRadera
  3. upphaussad som sjutton, både böcker o tv-serie. Jag blir bara anti av det jag läst om innehållet, så nej, den är inget för mig. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  4. tänkte att jag eventuellt skulle följa TV - serien så småningom. tack för smakebiten

    SvaraRadera
  5. Jag har tänkt som Monika i kommentaren här ovanför, men började titta på Netflixserien på juldagen, och det slutade med att jag såg alla avsnitten, åtta timmar i sträck. Nu lyssnar jag på den här andra delen när jag cyklar. Jag gillar den.

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten!
    Vill prova den serien,

    SvaraRadera
  7. Verkar vara en populär bokserie som många läser. Troligtvis inget för mig dock. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Jag har läst första boken i serien och dessutom sett första säsongen på Netflix. Verkar lovande.

    SvaraRadera
  9. Jag har läst den här på engelska.

    SvaraRadera