fredag 27 november 2020

Familjen Bridgerton - En annorlunda allians


Den här serien har jag sneglat på länge nu och har sett massor med inlägg om den. Det var ganska lång kö på biblioteket men till slut var det äntligen min tur att sätta tänderna i Julia Quinns första bok i serien om Familjen Bridgerton. En annorlunda allians heter den och den utspelar sig i 1800-talets London. 

Daphne Bridgerton är både vacker och smart men blir bara uppvaktad av män som hon inte själv är intresserad av. När hon en dag träffar Simon som är bästa vän med hennes bror Anthony och dessutom hertig av Hastings förändras allt. Simon är inte intresserad av att gifta sig och skaffa familj och vill helst av allt bara slippa alla mödrar som vill gifta bort sina döttrar. Tillsammans ingår de en annorlunda allians som inte blir riktigt som dem från början tänker sig... 

Vilken tur att jag äntligen fått påbörja denna fantastiska serie! Riktigt bra bok! Älskar man historia i en härlig bandning med romance så är detta en perfect match. Precis när jag hade påbörjat denna boken reserverade jag andra boken i serien på biblioteket. Och till min lycka kunde jag hämta ut den idag när jag ändå var där för att lämna tillbaka den här. Så nu blir det nog mer Bridgerton för min del. I jul kommer ju serien också att visas på TV. Härligt! 

//Therese 

Titel: Familjen Bridgerton - En annorlunda allians 
Författare: Julia Quinn
Förlag: Lovereads
Utgivningsår: 2019


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar