söndag 29 november 2020

Sveriges regenter - Från Gustav Vasa till Carl XVI Gustaf


Jag har lyssnat på min första ljudbok. Det var väl på tiden!? Passade på under en timlång promenad idag medans FamiljenBokmals äldsta barn tränade fotboll. Eftersom tanken bara var att testa så föll valet på en kort och snabblyssnad bok. Kikade runt i appen Biblio och mitt val föll på Sveriges regenter - Från Gustav Vasa till Carl XVI Gustaf. Det är Peter Olausson och Adrienne Bönnelyche som har skrivit den och det är Håkan Mattsson som är uppläsare. 

I boken får man ta del av en rad små berättelser på alla regenter som Sverige ha haft, från Gustav Vasa och fram till dagens kung. Intressanta fakta om släktskap, uppgörelser och intriger varvas, 

Jag är väldigt intresserad av historia så det här var intressant! Det blir nog fler ljudböcker för mig framöver skulle jag tro. 

//Therese 

Titel: Sveriges regenter - Från Gustav Vasa till Carl XVI Gustaf 
Författare: Peter Olausson & Adrienne Bönnelyche
Uppläsare: Håkan Mattsson 
Förlag: Ordalaget Bokförlag
Utgivningsår: 2020

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar