söndag 15 november 2020

Smakbit på en söndag


Nu är det söndag igen och det är dags för Smakbit på en söndag. Denna vecka kommer FamiljenBokmals smakbit från boken Kartongslottet av Allayne L. Webster. 


" Flera veckor senare hostar jag fortfarande upp stora bitar ljusgult slem. Adas mamma Henny säger att det betyder att jag börjar bli bättre. Infektionen i bröstet har lossnat och kroppen försöker göra sig av med den. Jag hoppas att den skyndar sig lite. Jag är trött på att väsa. 
Idag är det onsdag. Bill har sagt åt vårt gäng att jobba vid Louvren på onsdagarna. Av alla ställen vi jobbar på (och det finns flera som är hemskt fina) gillar jag Louvren bäst. Det är det bästa konstmuseet i hela Paris".


Är du nyfiken på fler smakbitar kan du kika in här


//Felix

7 kommentarer:

  1. En okänd bok för mig. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  2. Den boken kände jag inte till. Louvren är ett imponerande ställe.

    SvaraRadera
  3. Det låter som en angelägen bok i ett viktigt ämne. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  4. helt okänd bok för mig. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Det var en helt okänd bok för mig.

    SvaraRadera
  6. Covid-19 får mig att hosta, men tack och lov inte så mycket.

    SvaraRadera
  7. Jag besökte Louvren en gång men det var ju typ omöjligt att få en skymt av Mona Lisa.

    SvaraRadera