söndag 8 november 2020

Nikkis dagbok 1 - Berättelser från ett (inte så) fantastiskt liv



Flera av mina kompisar har läst böckerna om Nikkis dagbok och det var när de berättade om dem som jag också blev sugen på att läsa. Böckerna är skrivna av Rachel Renée Russell och det finns många i serien nu. Den som jag har läst är den första i serien. 

Det är 14-åriga Nikki som skriver dagbok. I början av dagboken börjar Nikki i en ny skola. Hon har inga kompisar och hon blir ofta retad för sina kläder. Nikki älskar att rita och skolan ska ha en konsttävling. Nikki får tävla mot MacKenzie som är skolans populäraste tjej... 

Det här är något av det bästa jag har läst! Jag har skrattat mig igenom nästan hela boken. Jag känner igen mig i ganska mycket som Nikki skriver om. Jag kommer absolut läsa fler böcker om Nikkis dagbok! 

//Felicia

Titel: Nikkis dagbok 1: Berättelser från ett (inte så) fantastiskt liv
Författare: Rachel Renée Russell
Förlag: Modernista
Utgivningsår: 2013
Läsålder: 9-12 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar