söndag 1 november 2020

Smakbit på en söndag

Precis som vanligt betyder söndag smakbit. Idag kommer FamiljenBokmals smakbit från Badhytten som är den första boken i serien Mord i Falsterbo. Serien är skriven av Olseni och Hansen. Dagens andra smakbitar finner du här



"Egon stod rådvill och betraktade scenen nedanför sig. Ragnar, allvarlig och med tom blick, höll krampaktigt i håven som om han skulle samla in kollekt under en gudstjänst. Han stod lätt framåtböjd över kroppen som låg vid hans fötter och skakade sorgset på huvudet. Den rutiga kepsen hade han tagit av sig och höll den hårt tryckt mot bröstet. Elisabeth och Märta hade slutat snyfta och stod tysta med rödgråtna ögon och tittade försiktigt ner på Silfverstolpe. Elisabeths dyra vattenfasta mascara höll inte vad den lovar utan rann nedför kinderna och bildade svarta ränder i det tidigare välsminkade ansiktet. Egon konstaterade att damernas mundering i cerise skar sig förfärligt mot Silfverstolpes röda chinos. Han slöt ögonen och försökte ta inkonsekvenserna av det de gjort. Kan man få livstids fängelse när man är 82 år? Det visste inte Egon och han var inte säker på att han ville veta det heller. " 

//Therese 

11 kommentarer:

  1. Jag hade funderingar på att läsa denna när jag gjorde ett besök i Skanör-Falsterbo i våras, men det blev en helt annan, som jag redan ägde 🙂

    SvaraRadera
  2. Läst om Ester men inte den här böckerna. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. mysigt omslag, fast känner mig mes hemma på klippor...

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten! Har inte läst något av författarna än.

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Therese på Familjenbokmal1 november 2020 kl. 20:54

      Ja, det är det absolut. Deckare med komik.

      Radera
  6. Tack för smakbiten. Om jag inte minns fel står den här boken oläst i hyllan.

    SvaraRadera
  7. Jag har läst några av deras böcker. Tycker mest om deras barnböcker. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. vattenfast mascara är inte att lita på. konstigt att tänka på färger som skär sig när Silfverstolpe ligger död på golvet. känner igen badhytten men jag har inte läst boken. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  9. Men vad har de ställt till med? Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Har läst en av deras böcker, men den funkade inte riktigt för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera