måndag 23 november 2020

Afrodite och sveket

Afrodite och sveket är den första boken jag läser av författaren Ritta Jacobsson. Denna boken hade jag som läsläxa från skolan. Detta är den andra boken i serien om Afrodite. Boken gick att läsa utan att jag läst den första delen i serien, men jag rekommenderar ändå att man läser den första delen innan man läser denna.

Flera av Afrodites klasskamrater har börjat bete sig konstigt. Simon som normalt är en blygis har helt plötsligt börjat umgås med värstingarna i nian och Natalie klättrar upp på gympasalets tak under en lektion och hotar med att hoppa. Det är när hon själv börjar anklagas för att ha stulit smycken från en tant i kvarteret, och när hon anklagas för att ha slagit ner en klasskamrat som det börjar klarna lite för Afrodite varför alla beter sig konstigt. Det är svårt att kämpa emot den som kan få klasskamraterna att göra vad som helst, till och med svika sin bästa vän...

En bok som jag inte fastnade något vidare för. Denna boken har jag haft i läsläxa och jag hade nog inte läst denna boken om jag inte haft den i läxa. Jag tror inte att jag kommer läsa resterande delar i serien om Afrodite.


//Felix

Titel: Afrodite och sveket
Författare: Ritta Jacobsson
Förlag: B. Wahlströms
Utgivningsår: 2007
Läsålder: 12-15 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar