lördag 30 januari 2021

Bästisboken

I december läste jag Kompisboken av Lin Hallberg. Jag blev helt tagen av den boken och lånade direkt den andra boken i serien på biblioteket. Bästisboken heter den och nu är även den utläst. 

Nu är det dags för Klara, Anton och de andra att börja skolan igen. Ett sommarlov har gått och det är nu dags att börja i klass 5. Det är mycket som har förändrats under sommarlovet. Klara och Anton har blivit vänner och Klara är inte osynlig längre. Plötsligt vill Auriel vara med Anton igen men nu säger han nej. Vad ska hända nu? 
På Antons rum ligger nu Klaras kompisbok och nu är det han som skriver i den. Det blir istället en bästisbok. 

Den här boken var faktiskt ännu bättre än den första boken. Jag känner igen mig mycket i den, speciellt i Anton. Den är lite sorglig men jag har också skrattat mycket när jag har läst. Den är allt i ett! Både Kompisboken och Bästisboken är nyutgåvor av böckerna som kom ut för ganska många år sedan. Jag har sett att det fanns fler böcker i serien så jag hoppas att även dessa kommer komma ut igen. 

//Felicia

Titel: Bästisboken
Författare: Lin Hallberg
Förlag: Lilla Piratförlaget
Utgivningsår: 2020
Läsålder: 9-12 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar