söndag 10 januari 2021

Smakbit på en söndag


Söndag igen och för oss blir det årets första Smakbit. Idag kommer den från boken En oönskad julklapp som är skriven av Sara Molin. Fler smakbitar hittar du här



"Jag ångrar omedelbart mina anklagelser och försöker skyndsamt lätta upp stämningen. 
- Äsch, tänk inte på det, säger jag. Jag vet att jag var lite egen och gärna höll mig för mig själv när jag var liten, och så är det väl till viss del fortfarande. Men jag trivs med mitt liv. Jag kommer bra överrens med mina kollegor, jag har dig, det går ingen nöd på mig alls. Och som sagt, att jag har blivit kvar så länge i Afrika beror på att jag trivs där, uppskattar den sortens liv. Här känner jag mig ibland ganska annorlunda. 
När mamma svarar är hennes röst stadig igen. 
- Det där om att du är så annorlunda är bara någonting som du har fått för dig, Diana. Du får sluta med det, för du gör dig själv en björntjänst. 
Va? Besvarade hon min utlämnande reflektion med...det där?!

//Therese 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar