söndag 31 januari 2021

Smakbit på en söndag


Söndag i bokbloggsvärlden betyder Smakbit! Vårt bidrag kommer idag från den tredje delen i serien Mord i Falsterbo av Olséni & Hansen, Ryttaren. Vill du kolla in några andra smakbitar från idag så kolla här


"Publiken stod upp och jublade när han beslutsamt drev Baronen mot första hindret. Hästen svävade över utan några som helst problem och Leopold följde med. Andra hindret togs av bara farten, men när det tredje hindret närmade sig var det som om han tappade kontrollen över tyglarna. Baronen fortsatte idogt vidare. När hästen flög över det klassiska Falsterbohindret hängde Leopold slappt i sadeln och därefter sjönk han ihop och föll med en hård duns ner på den välklippta gräsplanen." 

//Therese


9 kommentarer:

  1. Den serien har jag inte hört talas om. Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. De här böckerna kikade jag på när jag var på besök i Falsterbo. Dock köpte jag inga, men jag kommer att ha dem i minnet som tänkbar lektyr om jag gör fler besök där 🙂

    SvaraRadera
  3. Uff da. Det hørtes ut som han kom til å skade seg. Jeg leste mye bøker med hester i før, men har ikke gjort det på lenge nå :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten! Uppföljande fjärde delen (Strandhotellet) i den serien har jag i varje fall läst.

    SvaraRadera
  5. Den där serien är jag lite nyfiken på. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  6. Har kikat på de här böckerna men inte direkt lockats. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  7. Tycker mycket om dwras deckare för barn. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. känner igen serien men jag har inget läst. tack för smakebiten!

    SvaraRadera