lördag 12 september 2020

Helgfrågan v.37

                                     

Den här veckan frågar vi oss vilka bokserier vi känner att vi måste ta tag i framöver. Jag har flera sådana serier faktiskt! 

För att välja några så säger jag bokserien Släkten som ges ut på Historiska Media och som skriva av flera olika författare. Som en stafett kan man säga. Har sneglat på denna serie ända sedan de första böckerna kom ut men har fortfarande inte blivit av. Nu är serien uppe i så många som 11 böcker. Den första boken heter Blandat blod och är skriven av Katarina Mazetti. 

Blandat blod (pocket)

En annan serie som jag sneglat på länge är den om Mord i Falsterbo som är skriven av Christina Olséni och Micke Hansen. Första delen heter Badhytten: Det som göms i sand kommer fram ibland och den senaste delen som gavs ut är den sjätte. 

Badhytten : det som göms i sand kommer fram ibland (pocket)

Ytterligare en serie som jag blivit lite sugen på efter att ha läst om den på flera bokbloggar är den om Begravningsbyrån Tranan som är skriven av Ewa Klingberg. Sjätte boken i denna serie kommer nu under hösten. 

Där rosor faktiskt dör (pocket)


Skulle du vilja ha fler tips på serier så kolla in Mias Bokhörna. 

//Therese 


2 kommentarer:

  1. Läst två böcker i serien Släkten, som var riktigt bra. Gillar bokserier man inte behöver läsa i följd från början till slut.

    SvaraRadera
  2. Jag kan nog hålla med om alla dina serier.

    SvaraRadera