söndag 6 september 2020

Smakbit på en söndag

                                       Smakebit på søndag

Idag är det Astrid Terese som håller i smakbitarna på sin bokblogg. Förra veckan föll smakbiten bort för vår del men nu är vi igång igen! Idag kommer smakbiten från Sweet Home Dalarna av författaren Karin Janson som jag faktiskt fick upp ögonen för efter att ha läst om den på några Smakbitar! 

Sweet home Dalarna (inbunden)

"Travtränaren Sören Kvarnberg hade sitt stall vid travbanan. Det var lågt i tak och högljutt, och i raderna av boxar trampade dyra tävlingshästar omkring, bredvid en och annan unghäst som stack ut sitt huvud och gnäggade. Då och då hördes en suck från ett tjockt sto som tydligen skulle föla när som helst. Madde hade fått Sörens förtroende att sko en unghäst på egen hand. Kent, hennes handledare, höll på med en av de besvärligare tävlingshästarna. Det hisnade i magen när hon såg hur hästen sparkade i stenväggen med jämna mellanrum." 

//Therese

13 kommentarer:

  1. Den här har jag sett en hel del på bloggar och Instagram. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag vill läsa den eller ej 🙂

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbiten! Den har jag sett lite överallt. Kanske ska ta och läsa den.

    SvaraRadera
  3. blir lite nyfiken, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  4. Hästar är fina djur, men många av dem är väldigt stora. Det gäller att vara uppmärksam, för bakbenen har stor kraft och de kan bitas om de blir irriterade. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Tror jag sett den här på andra bloggar. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Den har fått fina recensioner denna bok. Min smak är inte just feel-good-genren. Men jag bor ju i Dalarna...så man vet aldrig! Tack för smakbit, trevlig söndag

    SvaraRadera
  7. Den boken verkar mysig. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten! Det var en ny bok för mig.

    SvaraRadera
  9. Tack för smakebiten den vill jag läsa.

    SvaraRadera
  10. Tror jag sett den på andra bloggar, men inte så att jag egentligen vet vad den handlar om...

    SvaraRadera
  11. tycker inte att jag känner igen boken. tack för smakebiten!

    SvaraRadera