lördag 22 augusti 2020

Harry Potter och Hemligheternas Kammare

Harry Potter och Hemligheternas Kammare är del två i J.K. Rowling`s serie om Harry Potter. Detta är alltså uppföljaren på bok 1; "Harry Potter och De Vises Sten".  
När jag hade läst ut bok 1 så kände jag ett trängande behov av att läsa resten av serien och lämpligt nog va det en av våra grannar i byn som satt på hela serien och ville sälja.

Harry Potter och Hemligheternas kammare (inbunden)
Det är sommarlov och snart dags för Harry Potter att gå på sitt andra år som elev på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. När Harry väl kommer tillbaka till skolan uppstår genast ett problem: Hur ska han stå ut med den nye och malliga professor Lockman. Vem är Missnöjda Myrtle? Men de riktiga problemen uppstår först när många elever på Hogwarts börjar förstenas och Harry misstänker direkt hans fiende Draco Malfoy, eller är det som alla tror Harry själv som ligger bakom? Och vad döljer egentligen Hagrids förflutna? 

En mycket bra bok! Inte alls som den första boken som jag tyckte kändes rätt så lång och utdragen. Böckerna om Harry Potter rekommenderar jag att man läser i ordning, så om man inte har läst "Harry Potter och De Vises Sten" så bör man göra det innan man ger sig på denna. En bok som jag starkt rekommenderar och jag kommer definitivt att läsa fortsättningen. Nästa bok ut är då nummer tre i serien: "Harry Potter och Fången från Azkaban". 

//Felix

Titel: Harry Potter och Hemligheternas Kammare
Författare: J.K. Rowling 
Förlag: Rabèn & Sjögren
Utgivningsår: 2000
Läsålder: 10+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar