måndag 3 augusti 2020

Kom i min famn

Caroline Eriksson har skrivit flera böcker tidigare men jag har faktiskt inte läst nåt av henne tidigare. Kom i min famn är hennes första bok i en tänkt serie om samtalsterapeuten Simone Boman. Hittade den lite av en slump när jag bläddrade runt bland E-böcker på bibliotekets hemsida och det är jag mycket glad över.

Kom i min famn (inbunden)Simone arbetar som samtalsterapeut. Hon är gift och har två tonårsdöttrar. Hon får ett uppdrag på ett större företag. Där möter hon Thomas. En gift småbarnspappa som sätter familjen i första rummet. En dag kontaktas han av en anonym SMS-skrivare och hela hans värld vänds upp och ner. Han anförtror sig åt Simone. De kommer varandra nära och snart är det svårt att hålla professionen.

Det här var bra. Riktigt bra till och med! Det är snabbläst och lättläst. Handlingen är så spännande att det är svårt att lägga Ipaden ifrån sig.
Det här kallas Family Noir - en ny genre. Jag blir nyfiken. Tar gärna emot tips på annat i samma stuk! Blir såklart också nyfiken på att läsa mer av denna författare.

//Therese

Titel: Kom i min famn
Författare: Caroline Eriksson
Förlag: Harper Collins
Utgivningsår: 2020

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar