lördag 15 augusti 2020

Spökspanarna


Spökspanarna (inbunden)

Annika Widholm har skrivit flera böcker för barn. Spökspanarna är den första boken i serien om spanarna Malva och Hanna. Detta är den första boken som jag läser av författaren. Det här är också mitt första inlägg på bokbloggen.

Det sägs att det spökar på biblioteket. En gammal bibliotekarie får inte ro förrän hon har hittat boken som hon letar efter. Malva och Hanna är bästa kompisar. En dag går hela klassen till biblioteket för att låna böcker. Men istället för att leta efter böcker går Malva och Hanna upp på vinden. Då hör Malva steg i trappan och plötsligt slocknar ljuset...

Denna boken var riktigt bra och spännande. Jag läste ut den på en dag. Boken är utgiven på Hegas förlag och räknas som läsnivå 2 av 5 vilket betyder att den är ganska lättläst. Jag gillade den här boken så mycket så jag tror att jag kommer läsa de andra som också ingår i serien.

//Felicia

Titel: Spökspanarna
Författare: Annika Widholm
Förlag: Hegas
Utgivningsår: 2016
Läsålder: 6-9 år 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar