tisdag 25 augusti 2020

Luridiumtjuven

Luridiumtjuven är den första boken i Bobbie Peer`s serie om William Wenton. Detta är en bok som en kompis till mig tipsade mig om. Så här i efterhand kan jag ju ge honom ett stort tack! Boken var definitivt läsvärd!

Luridiumtjuven (inbunden)William Wenton och hans familj kommer ursprungligen från England men har fått flytta till Norge under skyddad identitet. William har en stor talang i livet: knäcka koder. Varför är han så bra på det? Det är en fråga som William grubblar mycket över. Men det är först när William lyckas knäcka världens mest avancerade kod, och blir skickad till ett forskningscenter i England som han börjar förstå familjens hemligheter. Men den största frågan återstår fortfarande: Hur försvann Williams morfar i Londons tunnelbanesystem för åtta år sedan?

Boken utspelar sig till viss del i den verkliga världen och till viss del i en påhittad. Boken var faktiskt riktigt bra! Som sagt, en läsvärd bok som jag definitivt kan rekommendera! Just nu håller jag på att läsa den andra delen av serien som heter "Kryptalportalen".

//Felix

Titel: Luridiumtjuven
Författare: Bobbie Peers
Förlag: B. Wahlströms
Utgivningsår: 2016
Läsålder: 9-12 år 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar