fredag 7 augusti 2020

Varelserna. Elias Bok

Varelserna. Elias bok (inbunden)Denna boken har länge stått i min hylla men det har inte blivit av att jag har läst den förens nu. Magnus Nordin har tidigare skrivit flera olika ungdomsböcker.
Varelserna. Elias bok är den första boken i en serie om zombier och också den första boken som jag läser av Magnus Nordin.

Gotland är drabbat av ett hemskt virus som dödar människor och förvandlar dem till zombier. Ön myllrar av dessa zombier. Dem jagar på natten på jakt efter nya offer. Elias har lovat att ta hand om sin lillasyster Emma. På en ö där det inte finns några flyktvägar är det bara hoppet om att vara dem som överlever som finns kvar.

Boken hade ingen vidare handling utan var mest bara fylld av skräckscener. Min negativa inställning kan dock bero på att jag inte är något vidare fan av skräckböcker men det är upp till var och en att göra sin egna tolkning. Boken var både lättläst och snabbläst. 


//Felix

Titel: Varelserna. Elias bok
Författare: Magnus Nordin
Förlag: Berghs
Utgivningsår: 2013
Läsålder: 10-15 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar