söndag 9 augusti 2020

Smakbit på en söndag


Nu är det min tur att göra veckans smakbit! Smakbit på en Söndag kommer från bokbloggarna Flukten fra virkeligheten och Astrid Terese. Dessa turas om att hålla i denna roliga grej varannan vecka. Denna veckan är smakbiten ett litet stycke från Kristina Ohlssons Det Magiska Hjärtat. En bok som jag har kommit en bit in i och som det snart kommer ett inlägg om här på bloggen. Här kommer veckans Smakbit på en Söndag.

Det magiska hjärtat (inbunden)"När något är riktigt hemskt blir det svårt att fatta allt på en och samma gång. Det var inte förrän dagen efter som jag förstod exakt hur dålig Charlotte var. Jag stack till sjukhuset redan på morgonen, innan jag gick till skolan. Jag blev ledsen så fort jag fick syn på henne. Hon såg sjukare ut än någonsin. Jag smög upp i sjukhussängen och lade mig bredvid henne. Då grät hon också."

//Felix

4 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten. Vilket stiligt bokomslag! :)

    SvaraRadera
  2. Jag har läst ett par böcker av Kristina Ohlsson för mina barn, bl.a. denna. Nu vill de hellre läsa själva... Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  3. Kristina Ohlsson känner jag till och jag tror mig ha läst något av henne för flera år sedan. det här verkar vara en ungdomsbok. tack för den sorgliga smakebiten!

    SvaraRadera