måndag 24 augusti 2020

Mysteriet på Ödeborgen

Kristina Ohlssons Mysteriet på Ödeborgen har stått på min önskelista ända sedan den släpptes i december 2019. När vi häromveckan var på biblioteket med klassen så stod denna rakt framför ögonen på mig! Klart att jag var tvungen att låna den!

Mysteriet på Ödeborgen (kartonnage)Ellie och Walter skickas ensamma iväg till Stormön. Ellie och Walters föräldrar sitter i fängelse och nu har socialen skickat Ellie och Walter till en familj som ska bygga hotell i Stormöns gamla borg. Borgen döljer dock en mörk hemlighet. Det finns visst en anledning till att alla öborna kallar den gamla borgen för Ödeborgen och Ellie och Walter får hela tiden uppmaningar från öborna att hålla sig borta från borgen. Det pratas om gastar, men vem tror på sånt...?

En spännande bok som jag tror att många kan fastna för! Boken är lättläst och har ett enkelt språk på 250 sidor. Boken är i vissa delar en riktig mysrysare. Enligt mig, så är boken dessvärre väldigt strikt inriktad på själva historien och det händer inte så mycket runtomkring, vilket för mig blir ett minus.


//Felix

Titel: Mysteriet på Ödeborgen
Författare: Kristina Ohlsson
Förlag: Bonnier Carlsen
Utgivningsår: 2019
Läsålder: 9-12 år



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar