onsdag 19 augusti 2020

Salamandergåtan

Salamandergåtan

Denna bok har stått i min hylla länge. Nu har jag lyckats att läsa igenom den och det är jag glad för i efterhand! Jørn Lier Horst är polis och författare och har skrivit många kriminalromaner för vuxna. Detta är hans första bok för lite yngre läsare. Salamandergåtan är den första boken i serien CLUE som handlar om Cecilia och hennes båda kompisar Une och Leo.

Cecilia bor på pensionat Pärlan i Skutbukten. En dag spolas det upp en död man på stranden i Skutbukten. Ingen tycks veta vem mannen är och Cecilia och hennes vänner dyker ner i mysteriet och hamnar i en härva fylld av mystiska personer, pengar, båtvrak och inte minst en gåtfull salamander...

En väldigt spännande bok! Väldigt bra skriven och det märks att författaren som är polis är kunnig inom ämnet, vilket som förstärker det hela lite extra! En bok som föll mig väldigt väl i smaken och som jag varmt kan rekommendera!


//Felix


Titel: Salamandergåtan
Författare: Jørn Lier Horst
Förlag: Berghs
Utgivningsår: 2013
Läsålder: 9-12 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar