lördag 17 oktober 2020

Helgfrågan v42

 


Helg igen och dags för Mias Helgfråga. Den här helgen är temat bokomslag. Hon undrar också om vi har fått något kul tillsammans med recensionsexemplar. 

Bokomslaget är för mig väldigt viktigt. Är jag på biblioteket eller i bokhandeln och inte vet exakt vad jag är ute efter så är det absolut bokomslaget jag tittar på först. Jag tycker också att det är trevligt om bokens omslag har något att säga om bokens faktiska handling. Och såklart är det snyggt om böcker som hör ihop har liknande omslag, att man ser ett genomgående tema med färg, bild eller teckensnitt. 







När jag drev min gamla bokblogg fick jag ofta recensionsexemplar och ibland små presenter med. Det var trevligt. Nu, sedan vi startade om den här bloggen har vi ännu inte tagit emot någon bokpost. Men det kanske kommer framöver!? Alltid trevligt med överraskningar! 

//Therese 

2 kommentarer:

  1. Ja just, Kallentofts böcker ser man ju tydligt att de hör ihop med den blodfläckiga(?) tejpbiten. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har de flesta böckerna i den serien av Kallentoft. Där matchar verkligen omslagen.

    SvaraRadera