lördag 24 oktober 2020

Orbulatoragenten

Orbulatoragenten är den tredje delen i Bobbie Peer`s serie om William Wenton. I skrivandets stund är detta seriens sista bok. Oklart om det kommer komma en fortsättning. Detta är en fristående serie, men om man inte läst de två första böckerna; Luridiumtjuven och Kryptalportalen rekommenderar jag att man gör det innan man ger sig på denna. 

När Big Ben i London helt plötsligt slutar att slå är det definitivt något mystiskt på gång. Ännu mer mystiskt blir det när William hittar klockan på institutet för posthuman forskning. Nu är den inte större än ett paket med mjölk. William får också ett brev från en brevbärare som kallar sig för Orbulatoragenten. Vem är det som har brutit sig in och raserat Williams hem? Och vem är det egentligen som har fått Londons stora klocka Big Ben att sluta slå helt?

En riktigt bra bok! När jag läste den andra delen i serien så fastnade jag inte riktigt och jag blev nästan lite tveksam på om det vara värt att läsa vidare på serien. Denna boken fastnade jag för betydligt mer! En ungdomsbok som blandar fantasy och äventyr!


//Felix

Titel: Orbulatoragenten
Författare: Bobbie Peers
Förlag: B. Wahlströms
Utgivningsår: 2018
Läsålder: 9-12 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar