fredag 30 oktober 2020

Helgfrågan v44


Höstlovshelg och Mia undrar om vi spanat in något nytt som vi vill läsa. Jag har inte hunnit kolla in vårens nyheter riktigt ännu men har så många önskemål på min önskelista ändå! 

Har tänkt att jag ska läsa två väldigt omtalade serier under vintern, nämligen Familjen Bridgerton som är skriven av Julia Quinn och De sju systrarna som är skriven av Lucinda Riley. Känns som att det snart bara är jag som inte läst dessa. 

 


















Mia undrar också om vi ska fira Halloween. Precis som så mycket annat i år så blir inte heller denna helg riktigt som vanligt. Lite pumpor på trappan har vi såklart men blir inget firande direkt. Barnen har kommit överens om att gå till varandras familjer för "Bus eller Godis" men av hänsyn till andra så blir det inte så mkt sådant heller i år. I övrigt tänker vi på våra nära och kära som inte längre finns tillsammans med oss och ikväll blir det en runda till kyrkogården när mörkret fallit för en tyst promenad bland 3500 marschaller. 


Trevlig helg på er!

//Therese

5 kommentarer:

  1. Det är vackert på kyrkogårdarna under Allhelgonahelgen.

    SvaraRadera
  2. Solsystern är på väg hem från adlibris. Den serien är så bra. Är serien av Quinn bra?

    SvaraRadera
  3. De där är två böcker som är riktigt romantiska, jag har läst någon om Familjen Bridgerton.

    SvaraRadera
  4. Känner inte till dessa bokserier, men har förstått de är omtyckta.

    SvaraRadera