fredag 2 oktober 2020

I hjärtats bibliotek

I hjärtats bibliotek som är skriven av Phaedra Patrick var den aktuella boken i SelmaStories Feelgoodbokcirkel nu i september. Feelgood är en av mina absoluta favoritgenrer men såhär i efterhand vill jag nog inte säga att det är en självklar Feelgood. 

Boken handlar om Martha Storm. Hon arbetar som vikarie på biblioteket och hon älskar att läsa och skriva. En dag får hon en bok med ett mystiskt meddelande i som visar sig vara från Zelda, hennes mormor som har varit död i flera år. Martha bestämmer sig för att ta reda på familjens verkliga sanning. 

Som jag sa känns inte detta som en riktig feelgood för mig. Jag får aldrig riktigt någon relation till Martha. Det nämns någonstans att hon är drygt 40 år men jag upplever henne som äldre än så. Resten av persongalleriet känns mest som utfyllnad. Historien var inte så värst spännande och för min del var allting för förutsägbart. Njae.. Det här gav ingen mersmak just nu. 


//Therese

Titel: I hjärtats bibliotek
Författare: Phaedra Patrick
Förlag: Bokförlaget Forum
Utgivningsår: 2020

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar