söndag 18 oktober 2020

Smakbit på en söndag


Äntligen söndag igen. Idag hittar ni smakbitarna på Flukten fra Virkeligheten. Min smakbit kommer idag från en härlig feelgood. Det är Sofia Ymén och hennes Ett oväntat arv. Det här är den första boken i en tänkt serie om Fors Gård. 



"Ett par dagar senare stod Madeleine i köket på Fors gård. Utanför svepte den första riktiga höstvinden in från havet och löven började så smått färgas i rött, gult och orange. Hon värmde händerna om temuggen samtidigt som hon blåste på drycken. Med muggen i ena handen gläntade hon på dörren till föräldrarnas kontor och klev in. Hon lät sin fria hand stryka längs med de mörka bokhyllorna. Böckerna, som fyllde hyllorna som gick från golv till tak, hade varit hennes mammas. På skrivbordet stod hennes pappas laptop. Madeleine fällde upp den och kom som vanligt direkt till startsidan. Inga lösenord, inga spärrar, det var så typiskt honom. Godtrogen. Madeleine kunde inte göra annat än att le. Hennes pappa hade varit en sådan man som parkerat bilen mitt på torget och lämnat den olåst."

//Therese 

9 kommentarer:

  1. Läste ut den nu i veckan. Tyckte den var helt okej.

    SvaraRadera
  2. Jag önskar att vi alla hade möjlighet att vara så godtrogna, men tyvärr lär verkligheten oss något annat. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl så. Lämna bilen olåst på torget skulle jag nog inte göra. =)

      Radera
  3. Tack för smakbiten. Hade tänkt läsa den, men så fanns den inte på BookBeat annat än som ljudbok så då kom jag av mig...

    SvaraRadera
  4. okänt författarnamn ovh okänd titel. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Den här boken/författaren kände jag inte till. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Tyckte om den här boken. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  7. Den haar jag börjat läsa. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera