tisdag 13 oktober 2020

Tisdagstrio v42 - Fiktiva karaktätrer

Den här veckan har Ugglan & Boken bestämt att temat för veckans tisdagstrio ska vara vilka fiktiva karaktärer man kan tänka sig att döpa ett husdjur till. Roligt tema måste jag säga! 

1. På första plats kommer absolut vår älskade birmakatt Athos. Som alla säkert förstår är han döpt efter karaktärerna i De tre musketörerna. 








2. Vi har också en häst som vi hjälper till att rida och utbilda och hon har det vackra namnet Madicken. Här behövs väl knappast någon närmare presentation? 












3. Det finns så himla många fina, vackra, roliga och konstiga namn från den litterära världen som man absolut skulle kunna använda till husdjur. Varför inte Hedvig, Bilbo, Karlsson, Skorpan eller Sune? 

 















//Therese 

6 kommentarer:

  1. Kul! Jag har också en katt som är döpt efter en av karaktärerna i den boken.

    SvaraRadera
  2. Athos är fint, min fars favorit i Musketörerna, han hette själv nästan så :)

    SvaraRadera
  3. Jag har också haft en musketör :)

    SvaraRadera
  4. Bra djurnamn allihop. Skorpan tycker jag särskilt om.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker inte att det är ett problem att hitta ett bra namn. Problemet är mer det motsatta; det finns så många 🙂

    SvaraRadera
  6. Vilka fina namn! Skorpan hade varit gulligt på en liten katt, tycker jag.

    SvaraRadera