söndag 11 oktober 2020

Smakbit på en söndag


Äntligen söndag igen och dags för nya smakbitar! Den här veckan kommer min smakbit från den spännande boken Vänförfrågan som är skriven av Laura Marshall. 


"Jag håller på att rota runt i min handväska efter mitt tunnelbanekort när jag först får känslan av att vara iakttagen. Det är inget som jag kan sätta fingret på, bara en medvetenhet och en stickande känsla i nacken. Jag tittar mig runt på stationen, men ser bara pendlare på väg hem och folk på väg in till centrala London för en utekväll. Jag försöker tvinga mig själv att andas lugnt, intalar mig att jag överreagerar och att jag låter min fantasi skena iväg med mig, men mina stela fingrar famlar förgäves runt i väskan. Jag känner hur spänningen från dem löper hela vägen upp i axlarna och får mig att kura ihop mig som i väntan på en attack." 

//Therese


4 kommentarer:

  1. Den har jag läst 🙂 Blev lite besviken på vissa saker, men idén i den är ju spännande.

    SvaraRadera
  2. Den boken har jeg lest, og jeg likte den virkelig godt :-)
    (Det er nå mulig å legge inn link på bloggen min)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten! Låter som en spännande bok.

    SvaraRadera
  4. usch! två obehagliga saker. någon som iakttar och försvunnet åkkort. tack för smakebiten!

    SvaraRadera