lördag 10 oktober 2020

Överlevarna


Nu har jag läst ut min första bok av Alex Schulman, Överlevarna. Som jag nämnt tidigare är jag med i en bokcirkel på Facebook och nu har vi läst just Överlevarna som cirkelbok. 

Tre bröder träffas för att återvända till sin barndoms torp och sprida askan efter sin döda mamma. Vi får följa med i återblickar från deras lite brokiga barndom med föräldrar som inte riktigt har förmågan att bry sig om dem. Diverse tragiska händelser har följt bröderna under hela deras liv. 

Utan att avslöja för mycket av bokens handling så kan jag konstatera att den var väldigt annorlunda skriven. Man skulle kunna säga att den börjar med slutet och att allt sedan beskrivs i någon slags okronologisk oordning. 
Jag blev inte särskilt överförtjust och jag kan inte säga att jag förstår alla lovord som jag har sett om denna bok. Nej, jag är faktiskt besviken. 


//Therese 


Titel: Överlevarna
Författare: Alex Schulman
Förlag: Albert Bonniers Förlag
Utgivningsår: 2020

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar