söndag 25 oktober 2020

Smakbit på en söndag


Nu är det söndag igen och det är dags för en ny smakbit! Idag hittar ni alla smakbitar hos Astrid Terese. Idag är FamiljenBokmals "Smakbit på en söndag", Michael Morpurgo`s bok Flamingopojken. Detta är en fristående bok av en av mina absoluta favoritförfattare. 



"Det lät som slutet på hennes historia. 
- Så allting ordnade sig, sa jag.
- Åh, vad jag önskar att det var sant, svarade hon sorgset. Men lyckliga slut är sällsynta i verkliga livet. Jag ska berätta mer en annan gång, Vincent. Nu är det sent och jag är trött.
Hon gick uppför trappan och lämnade mig ensam på soffan vid spisen. I huvudet kunde jag höra musiken från positivet och se karusellen snurra runt, runt medan klappade i händerna av förtjusning, och jag såg det stora trädet falla ner, och den stora flocken med flamingor som flög över himlen. Jag somnade till ljudet av deras trumpetande, av deras vingar som sjöng genom luften". 


//Felix

14 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten, det var en helt okänd författare för mig.

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbiten! Denna kände jag inte till.

    SvaraRadera
  3. verkar vara intressant bok, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten! Jag tycker om språket i den. Måste kolla upp författaren.

    SvaraRadera
  5. Har nog inte läst något alls av honom.

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Den har jag inte hört om tidigare. Kul med en favoritförfattare.

    SvaraRadera
  7. Känner inte till författaren, men jag skulle vilja veta mer om vad som händer i boken. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Det låter som en varm och innerlig berättelse. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  9. Okänd författare för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Känner till författaren men har inte läst något. Boken låter intressant. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Nå ble jeg nysgjerrig. Interessant udrag.
    Forfatteren virket ukjent, men så sjekket jeg og jeg har visst lest en av hans bøker- War Horse. Har du lest den?

    SvaraRadera
  12. helt okänd författare för mig. ska kolla upp honom. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  13. Känner inte till den författaren. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera