måndag 12 oktober 2020

Kensukes Rike

Kensukes Rike har min lärare läst för mig och min klass som högläsningsbok. Jag fastnade något så enormt för den!

När elvaårige Michaels föräldrar blir arbetslösa bestämmer sig pappan för att de ska sälja allt som de äger. För pengarna köper de en segelbåt. Peggy Sue. Familjen ger sig då iväg på en jorden runt- seglats. Under en storm på Stilla Havet faller Michael och familjens hund Stella Artois överbord. När de båda vaknar upp så är de fast på en ö. Ön är full av djur men verkar vara helt obebodd. Men stämmer det verkligen att den är helt obebodd?

En bok som jag gillade väldigt mycket! Kanske den bästa som jag någonsin fått läst för mig/läst själv. Under den tiden då min lärare läste denna i skolan så blev man ju skitglad varje gång det var högläsning. Jag rekommenderar definitivt denna!


//Felix

Titel: Kensukes Rike
Författare: Michael Morpurgo
Förlag: En bok för alla
Utgivningsår: 2001
Läsålder: 9-15 år


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar