onsdag 28 oktober 2020

Hospitalets Hemlighet

Hospitalets Hemlighet är den andra boken jag läst av författaren Ann-Charlotte Persson. Den första boken jag läste av henne var Den Gåtfulla Fyren.

Märta, mamma och pappa ska åka till Märtas mosters restaurang på Mallorca. Det tror Märta...
Istället visar det sig att Märtas mamma tycker att det är för jobbigt att arbeta på restaurangen. Därför åker bara Märtas pappa till Mallorca och Märta och hennes mamma blir kvar hemma i Sverige. Märtas mamma gillar att släktforska och därför bestämmer hon att de två ska åka till ett gammalt pensionat i Vadstena, som tidigare var ett hospital, där en gammal släkting till de har varit inlagd för ca 100 år sedan. På pensionatet i Vadstena bor Noa. Noas mormor Winnie, äger pensionatet och då Noas mamma är sjuk får Noa bo hos mormor Winnie i Vadstena. När de sedan får ett allvarligt besked måste Märta och Noa lyckas ta reda på saker om pensionatets dunkla förflutna. Kanske kan de rädda liv?

En bra och lättläst bok. Men likt Den Gåtfulla Fyren, en annan bok som jag läst av författaren, hade jag lite svårt att komma in i berättelsen och hittade inte riktigt någon röd tråd. Något inom mig säger ändå att den är läsvärd.


//Felix 

Titel: Hospitalets Hemlighet
Författare: Ann-Charlotte Persson
Förlag: Lind & CO
Utgivningsår: 2019
Läsålder: 9-12 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar