måndag 19 oktober 2020

Kerstin, livet och döden

På sommarlovet hade vårt bibliotek en utmaning där man skulle läsa sex böcker och skriva lite om dem. När man sedan lämnade in sin talong fick man en bokpresent. Kerstin, livet och döden var en av böckerna jag läste. Helena Hedlund som har skrivit boken har skrivit en hel serie om Kerstin. Detta är del tre. 

Boken handlar om Kerstin som är 8 år och ska sluta 2:an. Hon bor tillsammans med sin mamma och pappa i en villa. Kerstins bästa kompis Gunnar blir plötsligt kompis med Pavel och lämnar Kerstin och hon blir arg och ledsen. I samma veva försvinner plötsligt Kerstins katt, Kattegatt.. Det är mycket jobbiga saker som händer i Kerstins liv... 

Det här var den första boken jag läste om Kerstin. Den var bra men jättesorglig. Jag kände igen mig själv i en del händelser i boken, både tråkiga och roliga. Jag kan absolut tänka mig att läsa fler böcker om Kerstin. 

//Felicia

Titel: Kerstin, livet och döden
Författare: Helena Hedlund
Förlag: Natur & Kultur
Utgivningsår: 2020
Läsålder: 6-9 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar